Poziv na izlaganje/raspravu o ishodima srednjoškolske nastave sociologije, petak 7. 12. 2012. u 17.30h

Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na susret u organizaciji Sekcije za sociologiju obrazovanja Hrvatskog sociološkog društva, posvećen ishodima srednjoškolske nastave sociologije u Hrvatskoj. Uvodno izlaganje o toj temi od velike važnosti za cijelu našu struku, tom prigodom održat će cijenjeni kolega dr. sc. Zvonimir Bošnjak.

Susret će se održati u petak 07. prosinca 2012., s početkom u 17.30h, u prostorijama Društva sveučilišnih nastavnika i drugih znanstvenika u Zagrebu, A. Hebranga 17.

Dr. sc. Zvonimir Bošnjak izložit će neke od nalaza svog istraživanja u sklopu rada na disertaciji, pod naslovom Percepcija obrazovnih ishoda srednjoškolske nastave sociologije u Republici Hrvatskoj, koju je obranio 2012. g. Kolega Bošnjak proveo je anketno istraživanje percepcije obrazovnih ishoda u srednjoškolskoj nastavi sociologije u Republici Hrvatskoj, meñu trima skupinama eksperata: srednjoškolskim nastavnicima sociologije, visokoškolskim nastavnicima sociologije i znanstvenicima zaposlenim u istraživačkim ustanovama (N = 207). Istraženo je kako ispitanici procjenjuju važnost ponuđenih ishoda nastave sociologije odnosno temeljnih socioloških znanja, vještina i stavova koje bi učenici u srednjim školama trebali usvojiti. Isto tako, provjeren je stupanj usvajanja sadržaja srednjoškolske nastave sociologije, te njihova povezanost s ishodima. Istraživački instrumentarij bio je sastavljen od tri skupa varijabli: varijabli koje su se odnosile na demografske pokazatelje sudionika, varijabli koje su se odnosile na procjenu važnosti ishoda srednjoškolske nastave sociologije, i varijabli koje su se odnosile na procjenu stupnja usvajanja sadržaja nastave.

Pojmove kompetencija i ishoda učenja operacionalizira se na više različitih načina, odnosno postoji zamjetna heterogenost u pogledu razumijevanja smisla i važnosti pojedinih kompetencija i ishoda učenja. Temeljem teorijskih uvida i vlastitog empirijskog istraživanja, kolega Bošnjak promišlja o tome kako u gimnazijama i drugim srednjim školama u nastavi sociologije podjednako obuhvatiti kompetencije kojima se učenike i učenice usmjerava na prosocijalno i proaktivno ponašanje u društvu, kompetencije disciplinarnih znanja, te generičke kompetencije, posebice s obzirom na to da se u aktualnim pristupima obrazovanju najveći naglasak stavlja na disciplinarne nastavne sadržaje odnosno temeljna znanja u sociologiji. Bošnjak je naišao na postojanje konsenzusa oko osnovnih spoznajnih postignuća među svojim ispitanicima, pri čemu sve podskupine ispitanika vrednuju stavove kao relativno najvažnije ishode, potom znanja i vještine. Taj stav nazvao je angažiranom disciplinskom orijentacijom.

Izlaganje se odnosi na veoma aktualna pitanja srednjoškolske nastave sociologije, koja kolega Bošnjak interpretira u kontekstu promjena kurikuluma i kontekstu širih procesa socioekonomskih i sociokulturnih preobrazbi suvremenog hrvatskog društva.

Više članaka

hrCroatian
Scroll to Top