Izvještaj naše stipendistice dobitnice HSD Fonda budućnosti s Ljetne škole u Tartuu, Estonija

Piše: Lucija Gegić

Autorica fotografija: Andrea Rotenberg

Ljetna škola na Sveučilištu u Tartuu, ovogodišnjoj estonskoj prijestolnici kulture, održala se pod sloganom Open your mind. Od 28.7. do 11.8.2024., kroz projekt CULTMED, pohađala sam tečaj pod nazivom The Politics of Popular Culture koji je vodio doktorand na Sveučilištu u Tartuu i novinar Michael Cole. Tečaj je okupio 24 sudionika iz Njemačke, Malezije, Španjolske, Hrvatske, Latvije, Poljske, Finske, Azerbajdžana i Kine.

Tijekom dva tjedna intenzivnih predavanja i radionica, obradili smo različite teme iz područja politike popularne kulture. Prvog je tjedna naglasak bio na biopolitici, glazbi i uličnoj umjetnosti te smo posjetili nekoliko izložbi, imali prilike upoznati i razgovarati s estonskim i ukrajinskim umjetnicima i umjetnicama, a održana je i radionica pisanja i objavljivanja radova za neakademsku publiku s urednicama portala Lossi36.com portalu koji objavljuje analize i vijesti iz centralne i istočne Europe, Kavkaza i centralne Azije, na kojem polaznici imaju priliku objaviti op-ed radove nastale u sklopu ljetne škole. Prvi je tjedan imao snažnu metodološku orijetanciju koja nam je omogućila da detaljnije upoznamo CDA i MMDA, kao i vizualnu analizu.

U drugom smo tjednu posvetili pažnju politici sporta, populizmu i društvenim mrežama te Olimpijskim igrama, kao i politici hrane. Terenski je rad uključio i odlazak u Viljandi, grad u južnoj Estoniji koji je najpoznatiji po festivalu tradicionalne glazbe, gdje smo imali priliku obići estonski centar tradicionalne glazbe te održati radionicu s glazbenicom Lee Taul. Terenska nastava u Viljandiju uključila je obilazak radova ulične umjetnosti s umjetnicom Kärt Rumvolt. Drugi je tjedan imao i jaču teorijsku podlogu pa smo raspravljali o post-fundacionalizmu, teoriji diskurza, intertekstualnosti i populizmu.

Nastava je bila interaktivna, uključivala i samostalni i grupni rad te nam dala alate za buduće akademske i neakademske izazove. Na kraju tečaja svi su sudionici održali grupne prezentacije za odabranu studiju slučaja koja istražuje i pokazuje jedan aspekt veze između politike i popularne kulture te koristi metodološke alate koje smo naučili. Za sudjelovanje na ljetnoj školi sudionici su dobili certifikat i 3 ECTS boda.

Ove je godine Tartu jedna od tri europske prijestolnice kulture, stoga je boravak u Estoniji dodatno bio obilježen kulturnim aktivnostima koje su bile uključene i u nastavu. Uz ljetnu školu održan je i bogat kulturni i društveni program koji je uključivao obilazak estonskog nacionalnog muzeja, nekoliko muzeja Sveučilišta u Tartuu, puta u južnu Estoniju i posjeta najvišoj točki Baltika, filmski festival i slično. Svi su događaji predstavili priliku za dodatno povezivanje i networking među polaznicima, profesorima i organizatorima, kao i mogućnost za predstavljanje IRMO-a, HSD-a i Hrvatske. S obzirom na interes za proučavanje popularne kulture koji imam još od studija, ljetna škola mi je bila iznimno korisna jer je pružila dublji uvid u teme i metodologiju kojom se popularna kultura može
promatrati i analizirati. Osim teorijskih i metodoloških uvida koje sam dobila, terenski rad i interaktivnost nastave neprocjenjivo su iskustvo koje planiram iskoristiti za buduće projekte i inicijative te za diseminaciju unutar hrvatske akademske zajednice. Proučavati fenomene popularne kulture u trenutku kada je grad u kojem se nalazite europska prijestolnica kulture nezamjenjivo je iskustvo te od srca zahvaljujem Hrvatskom sociološkom društvu na potpori za usavršavanje i priliku da dva tjedna provedem u srcu kulture, šireći znanje i vidike.

Pogledajte ostale fotografije na HSD Facebook i LinkedIn profilu.

Više članaka

hrCroatian
Scroll to Top